Ben jij een organisatorische duizendpoot met een hart voor hygiëne, kwaliteit en teamwork? Wil jij het interne schoonmaakteam aansturen en de werking van externe ploegen coördineren binnen het woonzorgcentrum, het lokale dienstencentrum en onze twee gemeentelijke scholen. Wil je meewerken aan de verdere ontwikkeling van onze warme gemeente?
Coördinator Schoonmaak
Wat zal je doen?
- Als Coördinator Schoonmaak zorg je voor een efficiënte, professionele en kwaliteitsvolle schoonmaakwerking in alle betrokken gebouwen. Je combineert planning en organisatie met meewerkend leidinggeven: je motiveert medewerkers, bewaakt de kwaliteit en springt zelf bij waar nodig. Daarbij werk je nauw samen met de directies van de scholen, de directie van het woonzorgcentrum en externe partners.
- Hygiëne, veiligheid, continuïteit en een positief werkklimaat staan centraal in jouw dagelijkse werking
Wie ben jij?
- Ervaring in de schoonmaaksector, bij voorkeur in een leidinggevende of coördinerende functie.
- Kennis van schoonmaakmethodieken, gebouwonderhoud en kwaliteitsnormen.
- Sterke leidinggevende, coachende, plannende en organiserende vaardigheden.
- Heldere en respectvolle communicatiestijl, met aandacht voor samenwerking en omgang met bewoners.
- Analytisch en kwaliteitsgericht: je kan inspecties uitvoeren, rapporteren en verbeteringen initiëren.
- Flexibel en hands-on: je speelt in op piekmomenten.
- Goede kennis van het Nederlands; kennis van het Frans is een pluspunt.
- Je voldoet aan de taalwetgeving en slaagt in de selectieproeven (taal van de proef: Nederlands).
Wat bieden wij jou?
- Een veelzijdige en verantwoordelijke functie binnen meerdere locaties.
- Een dynamisch team en de kans om een directe impact te hebben op de hygiëne en leef-/leeromgeving van bewoners, leerlingen en medewerkers.
- Contractuele tewerkstelling met verloning volgens IFIC 13. Uw minimum bruto start maandloon zonder anciënniteit is 3063,71 euro en maximaal 4555,93 euro met 35 jaren anciënniteit. Bovendien wordt alle relevante anciënniteit overgenomen zowel uit de publieke als privésector, alsook van een zelfstandige activiteit.
- Je krijgt 26 dagen vakantie per jaar (voor een voltijdse tewerkstelling), zodat je voldoende tijd hebt om te ontspannen en op te laden.
- Je krijgt aantrekkelijke extralegale voordelen zoals maaltijdcheques van € 8,00, ecocheques, een fietsvergoeding, volledige terugbetaling van openbaar vervoer, gratis hospitalisatieverzekering met een gunstig tarief voor gezinsleden, en een tweede pensioenpijler van 3%.
- Je krijgt kansen tot vorming en opleiding.
Klaar om de volgende stap te zetten?
Stuur ons je cv en motivatiebrief via mail naar jobs@sint-genesius-rode.be, met vermelding van de functie waarvoor je specifiek solliciteert. Graag ontvangen we deze voor 14 December 2025.
De selectieprocedure houdt een schriftelijke proef en kennismakingsgesprek en een assessment. Hierna volgt er nog een jurygesprek. De schriftelijke proef en het kennismakingsgesprek vinden plaats op woensdag 17 december in de voormiddag. Gelieve dit moment vrij te houden, want dit staat vast. Bij een positieve beoordeling zal je worden uitgenodigd voor een assessment begin januari en het jurygesprek in de loop van de maand januari 2026.
Heb je vragen? Dan zijn we bereikbaar op jobs@sint-genesius-rode.be of 02 609 86 68 en vraag naar Frédérique.

